Не заряджається розумний браслет/телефон?

Якщо Ваш браслет або телефон розрядився, а при підключенні до зарядного пристрою не реагує на заряджання, то скоріш за все, акумуляторна батарея розрядилася нижче норми і контролер її вимкнув для запобігання виходу з ладу.

Рішення (для тих, хто не хоче читати далі). Помістити батарею або пристрій у холодне місце (холодильник). Далі під’єднати до зарядного ще раз. У мене запрацювало з першого разу. За відгуками користувачів, даний спосіб допоміг більшості із такою проблемою. Особисто я помістив фітнес-браслет у морозильну камеру приблизно на 3 хвилини. Якщо батарея розрядилася в 0, то спосіб, скоріш за все, вже не допоможе.

Акумуляторну батарею потрібно «стартанути». Для цього існує багато різних пристроїв. Є зарядні пристрої із функцією активації повністю розряджених акумуляторів.

Я вже робив огляд браслета Huawei Color Band A2. Саме з ним виникала така проблема. Це може статися із будь-якою батареєю в телефоні, ноутбуці, планшеті і так далі. Причина – пристрій довго не використовувався і я просто забув його підзарядити. Після процедури з холодильником все працює далі. Який стан після глибокого розряду в акумулятора сказати не можу, тому що потрібно проводити тести. Більшість літератури розповідає, що акумулятор при таких умовах сильно деградує.

Для літій-іонних акумуляторів небезпечними є сильний перезаряд та перерозряд. В обох випадках акумулятори можуть вийти із ладу.

Потрібно правильно заряджати літій-іонні акумуляторні батареї. Пропоную декілька порад та інформацію для загального розуміння (максимально коротко):

Використовувати зарядний пристрій, що ішов в комплекті до вашого гаджета. Якщо він поламався – купити оригінальний, або з ідентичними значеннями сили струму та напруги;

Струм заряджання не повинен перевищувати половини місткості акумулятора в амперах. Наприклад, якщо місткість батареї становить 3000 mA·год, то не рекомендується її заряджати зарядним із потужністю понад 1500 mA (1,5 A). Зарядне меншої потужності можна використовувати, більшої – ні;

Зарядне для літій-іонних акумуляторів повинне відповідати таким параметрам: CC-CV (constant current — constant voltage). Це означає, що на початку заряджання зарядне заряджає постійним максимальним струмом (CC — constant current), який допустимий для даного типу акумуляторів, а при досягненні 80-90% місткості акумулятора струм скидається і акумулятор заряджається постійною напругою (CV — constant voltage);

Якщо зарядити на холоді акумулятор до 100% й внести його в тепло, то він виявиться перезарядженим. Ніколи так не робіть! Для заряджання потрібно щоб він природним чином нагрівся до кімнатної температури, лише тоді його можна заряджати (потрібно витримати при кімнатній температурі 2-3 години);

На морозі ефективність літій-іонних батарей падає;

Найстійкіші до морозів АКБ типу LiFePO4;

Найкраще зберігати літій-іонні акумулятори при температурі від +1 до +25°C при заряді в 40% у сухому приміщенні. При цьому їх необхідно вийняти із пристрою;

При падінні заряду акумулятора нижче 2,5 V та зберіганні його 3+ місяці в такому стані призведе до невідновлюваного падіння місткості. При зберіганні АКБ при заряді нижче 2 V 7+ днів відбувається незворотна хімічна деградація. Такі АКБ мають утилізуватись;

Номінальна напруга літій-іонного акумулятора становить 3,7 V. Повністю заряджений акумулятор має напругу 4,2 V, а повністю розряджений – 2,5 V (у різних виробників параметри можуть трішки відрізнятись). Плата, яка керує зарядкою вимикає його при досягненні 4,2 V при зарядці, а також при розрядці до 2,5 V;

В ідеалі від’єднувати пристрій від зарядки потрібно при досягненні 85-90% заряду. Не розряджати занадто сильно акумулятор, краще дозарядити (наприклад, при 20% заряді);

Заряджати при кімнатній температурі. Не допускати заряджання при температурі нижчій від +5°C. Оптимальна температура для заряджання від +10 до +25 °C;

Для літій-іонних акумуляторів непотрібно проводити ніяких «розгонів» (3-5 циклів максимального розряджання та заряджання), які можуть дотепер рекомендувати деякі умільці. Така процедура проводилася для нікель-метал-гідридних акумуляторів, а їхня хімія зовсім інша.