Blender — безкоштовний пакет для створення тривимірної (3D) комп’ютерної графіки, що містить засоби моделювання, анімації, рендерингу, післяобробки відео, а також створення ігор. Функцій Blender цілком достатньо для роботи як звичайним користувачам, так і професіоналам. У програмі є всі основні інструменти, що використовуються в професійних 3D-редакторах.
У порівняно невеликий обсяг Blender вміщено повноцінний редактор з усіма основними функціями та набором текстур, моделей та обробників подій. Додаткові можливості в Blender реалізуються за рахунок підключення плагінів — як офіційних, створених авторами редактора, так і розроблених користувачами.
Основні можливості Blender:
— Підтримка різноманітних геометричних примітивів (включаючи полігональні моделі, систему швидкого моделювання в режимі SubSurf, криві Без’є, поверхні NURBS, метасфери, скульптурне моделювання та векторні шрифти).
— Універсальні вбудовані механізми рендерингу та інтеграція з YafRay.
— Інструменти анімації, серед яких інверсна кінематика, скелетна анімація та сіткова деформація, анімація по ключовим кадрам, нелінійна анімація, timeline коефіцієнтів вершин, обмежувачі, динаміка м’яких тіл, динаміка твердих тіл, система волосся на основі частинок та система частинок при визначенні колізій.
— Python використовується як засіб створення інструментів і прототипів, системи логіки в іграх, як засіб імпорту та експорту файлів, автоматизації завдань.
— Базові функції нелінійного редагування відео.
— Game Blender — підпроект Blender, що надає інтерактивні функції, такі як визначення колізій, рушій динаміки та програмована логіка.