Пошукові системи постійно змінюють алгоритми свого пошуку. І як вони кажуть — все на користь користувача. Але на мою думку, їхні нові алгоритми не завжди себе виправдовують. І якісна та корисна інформація залишається назавжди втраченою через вилучення із пошукового індексу. Багато хто може і не погодиться із моєю думкою. Але…
Років декілька тому можна було не додаючи сайт до закладок швидко знайти його, ввівши точно такий же пошуковий запит. Зараз у мене таке не проходить. Одного разу знайдена корисна інформація може більше і не появитися у результатах пошуку. І це не може не викликати негативу. Все дуже просто — пошукова система за мене (і за Вас) вирішила, що сторінка із певною інформацією не несе ніякої користі і спокійно видалила її із результатів пошуку. Навіщо нас запитувати? Хіба ми маємо право думати і вибирати?
Ось так від звичного життя, в якому часто хтось за нас вирішує і добралися до інтернету. Що з цього вийде буде видно пізніше. Хоча існують пошукові системи, які не гірше від двох пошукових гігантів (мається на увазі Google та Яндекс) виконують свої функції, просто доля на ринку їхня замала.
А тепер, про те, які знову зміни приготував Google
Першим, кому буде допомагати пошуковик — користувачам, які часто шукають одну і ту ж інформацію (інформацію на одну тему), наприклад, при плануванні своєї подорожі. Як тільки користувач введе інформаційний запит по темі, яку вже шукав раніше, то над класичною видачею з’явиться блок із назвою Activity Cards. У ньому і будуть приховані лінки на сторінки, які ви знайшли у минулий раз, а також ваші минулі пошукові запити. Таким чином не прийдеться вдруге виконувати одну і ту ж роботу. Всі лінки, які містяться в Activity Cards можна буде додати в колекцію. І до цієї колекції пошукова система буде додавати та перемішувати релевантні статті по темі.
Мобільну версію також чекають зміни. На головній сторінці мобільної версії Google будуть появлятися статті на теми, які на думку представників (знову на їхню) пошукової компанії будуть цікаві конкретному користувачу (а тут ми бачимо прямий збір інформації). Крім того, кожен блок із контентом буде мати назву даної теми, щоб можна було розуміти чому Google запропонував саме дану тему. Якщо пошуковик вгадав із темою, то користувач буде мати можливість підписатися на неї. Функція має назву Discover і вона буде пропонувати не лише нові статті та відео, а й статті, які можуть бути новими для вас, хоча для них може бути і декілька років. Деякі речі для кожного можуть швидко стати актуальними, наприклад при відвідуванні іншого міста. У такому випадку Discover буде пропонувати, наприклад, статті на тему, які ресторани можна відвідати.
Сильні зміни чекають і пошук по картинках. Тепер буде показана назва сайту та заголовок сторінки із якої взята дана картинка. Знову в компанії думають, що дане нововведення сильно спростить пошук, оскільки користувачі часто шукають не ілюстрацію, а зв’язані із нею сторінки.
Також в пошук мають вбудувати функцію Google Lens (Google Lens являється окремим додатком). Дана функція буде вміти знаходити об’єкти, які ви сфотографували. Як дана функція буде працювати? Під знайденою картинкою у результатах пошуку можна буде натиснути на окрему спеціальну кнопку, виділити окрему частину зображення та знайти схожі картинки. Наприклад, ви на фото бачите інтер’єр, виділяєте лише потрібний предмет, наприклад комп’ютерний стіл і пошукова система буде шукати схожі столи. Можливо, у майбутньому так можна буде виділяти тварин чи людину та шукати схожість у глобальній мережі.
Нововведення чекають і на відео. В пошуковій видачі будуть підмішуватися не лише релевантні лінки на відео, а й показуватися їхні прев’ю. Для пошуку відповідних роликів буде використовуватися комп’ютерний зір. Для прикладу, захотілося для вас піти в похід у гори і в пошукових запитах будуть відображатися фрагменти на краєвиди, які відкриються вам на шляху.
На цьому все. Бажаю усім результатів, які відповідатимуть вашим пошуковим запитам:)