Stellarium — вільний віртуальний планетарій доступний відповідно до GNU General Public License для платформ GNU/Linux, Mac OS X та Microsoft Windows. Програма використовує технології OpenGL та SDL, щоб створювати реалістичне небо у режимі реального часу. Із Stellarium, можливо побачити те, що можна бачити неозброєним оком, біноклем або маленьким телескопом. Stellarium створений французьким програмістом Фабіаном Шеро, який запустив проект влітку 2001 року. Серед розробників: Роберт Сперман, Джохейнс Гадждозіка та Джохан Меєріс, який є відповідальним за художні роботи.
Можливості програми:
- Небесна сфера
- Більш ніж 600 000 зірок з Каталогу Гіпарха та Каталогу Tycho-2;
- Додаткові каталоги з більш ніж 210 мільйонами зірок;
- Планети всієї сонячної системи та їхні головні місяці;
- Астеризми та художні зображення сузір’їв;
- Зображення туманностей (повний Каталог Месьє);
- Реалістичний Чумацький Шлях;
- Панорамні пейзажі, туман, атмосфера та реалістичні заходи, сходи сонця та затемнення;
- Штучні супутники Землі.
Інтерфейс:
- Стандартний перспективний, ширококутний (риб’яче око) та сферичний способи проектування;
- Можливість збільшення зображення;
- Керування часом, можливість написання своїх скриптів, додавання власних небесних об’єктів, ландшафтів, зображення сузір’їв;
- Керування телескопом;
- Багатомовний інтерфейс.
Візуалізація:
- Екваторіальна та азимутальна сітки;
- Можливість вибору ландшафту або його відключення;
- Зоряне мерехтіння;
- Метеори;
- Моделювання затемнення.
Налаштування:
- Можна додавати об’єкти далекого космосу, пейзажі, зображення сузір’їв, скриптів і т.п.
- Починаючи з версії 0.8.0 Stellarium доступний понад 40 мовами (зокрема українською).
Використання:
- Змінений код програми використовується для цифрових проекторів, встановлених в планетаріях. Саме Stellarium використовується у Нижньогородському «цифровому» планетарії.
Cистемні вимоги:
Мінімальні:
Linux / Unix; Windows 2000/XP/Vista/7/8; 64-бітна Mac OS X 10.6.8 або вище
3D відеокарта c підтримкою OpenGL 1.2
256 MiB оперативної пам’яті
120 MiB на диску
Рекомендовані:
Linux / Unix; Windows XP/Vista/7/8; 64-бітна OS X 10.7.0 або вище
3D відеокарта c підтримкою OpenGL 2.1 або вище
1 GiB або більше оперативної пам’яті
1.5 GiB на диску